søndag den 17. januar 2016

Tilbage i tiden.

Vi skal bevæge os lidt tilbage i tiden. Tilbage til tiden i mellem jul og nytår, hvor denne trøje blev færdig. Det er julerose af Annette Danielsen. Som nogen måske husker, gav den mig voldsom store problemer med strikkefastheden. Jeg blev så meget klogere, at jeg på denne model strikkede det Annette Danielsen kalder brede masker. 


Det betød at jeg måtte et halvt nummer op i pindestørrelse og jævnligt trække i det undervejs. Noget jeg synes var meget akavet i starten, men til sidst tænkte jeg ikke over det mere. 


Den er strikket i originalgarnet fra isager, men i en lidt mørkere farve end den i bogen. Det betyder at mønsteret ikke træder helt så tydeligt frem som den i bogen. Jeg har strikket den lidt længere ved at tilføje to ekstra mønstre på den midterste snoning, og som følge deraf har jeg 10 masker ekstra i hver side. 
Ærmerne er til gengæld kortet med 2 mønstre.

Jeg fik den til at passe strikkefastheden helt perfekt ind til jeg vaskede den. Efter vask var den 10 cm større på både længde og bredde, men 17 minutter i tørretumbleren fik den ind på plads igen. Så den endte med, meget besvær, at blive helt perfekt.

9 kommentarer:

  1. Hvor er det en dejlig trøje, du har fået dig! Det lyder som en lidt snørklet vej, men resultatet er forhåbentlig det hele værd! Skøn farve, du har valgt!

    SvarSlet
  2. Pyyyh godt det endte godt - den er virkelig flot og en fantastisk farve.

    SvarSlet
  3. Ih - har du kastet dig ud i den ? den er bare så flot. Og sikken smuk farve, du har valgt.

    SvarSlet
  4. Hvor er det skønt, at du kastede dig ud i at strikke julerosen. Den er godt nok flot og sikke en skøn farver. Godt at den kunne tåle en tur tumbleren

    SvarSlet
  5. Når blot det ender godt, så er det trængslerne værd.

    SvarSlet
  6. Sikke et arbejde du har haft med den trøje, det har da været noget af et projekt. Godt at det hele endte som det skulle. Resultatet er superflot.

    SvarSlet
  7. Sikke meget møje og besvær, dejligt det endte godt, for den ser rigtig lækker ud

    SvarSlet
  8. Det lyder bøvlet, men godt det endte med en færdig trøje ☺ Jeg har for længst indkøbt garn der ligger og venter på hylden, men så kom der jo lige nogle sjaler i vejen ☺

    SvarSlet
  9. Det lyder bøvlet, men godt det endte med en færdig trøje ☺ Jeg har for længst indkøbt garn der ligger og venter på hylden, men så kom der jo lige nogle sjaler i vejen ☺

    SvarSlet