fredag den 20. maj 2016

For første gang og måske også sidste.

Jeg har strikket et håndklæde efter opskrift i Maries ideer nr. 4 2015. I dette blad er også en opskrift på "vatrondeller". En lille rest blev brugt til at lave sådan en. 


Ca 5 gram gik der til. 

Mit garn var slet ikke i nærheden af det garn i opskriften, men jeg brugte dobbelt garn i en almindelig bomuldsgarn (som så blev alt for tykt). Så jeg måtte ændre lidt på opskriften. 

De tykke grupper af masker kaldes popcornmasker. Disse består af 5 nedtag til hver popcorn. Jeg nøjes med 3 nedtag, og så kom den til at se sådan ud. 

Jeg har som skrevet kun lavet en, og jeg tvivler nok på, om jeg får lavet flere. Er der nogle derude, der har lavet dem? Bliver de rene i vask eller er det kun engangs? 

3 kommentarer:

  1. Øh spændende - skulle det også være miljøbesparende at lave dem? Jeg tror nu ikke, jeg kommer til at lave dem ;-) Hvis der virkelig skal batte for miljøet skal der vist bruges økologisk garn til både klude og rondeller? Eller hva? Jeg gør mig bare lidt tanker, fordi det er blevet sådan en dille. Prisværdigt at forsøge ☺

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Jeg smiler lidt af vatrondellen. Den er rigtig fin - og man får brugt lidt hækleteknik udi de masker. Men jeg læner mig nok lidt op af Lene, og tvivler på miljøeffekten og på om jeg også får lavet sådan nogle. Jeg er nok for doven når det kommer til stykket - det fungerer fint med de købte ;o) Det var aldrig faldet mig ind, at man kunne hækle vatrondeller :o)

    SvarSlet