søndag den 11. september 2016

Tiden iler.

Måske tror i det ikke, men der bliver fortsat strikket her på matriklen. Travlhed gør, at det ikke er her ved computeren, der bliver brugt mest tid, men nu kommer der endelig et indlæg.


Denne har været et godt stykke tid underrvejs. Den er startet op helt tilbage i januar, men endelig er den blevet færdig. 

Det er Kastanje fra blomsterstrik af Annette Danielsen. Jeg kan slet ikke fange farven med telefonen i dag. Den er mørk brun og en beige, så altså helt anderledes end i bogen. 

Garnet har ligget længe på lageret, så det er en fornøjelse endelig at få det brugt til noget brugbart. Garnet er blackhill højlandsuld fra garnudsalg helt tilbage fra deres første tid med garn på hjem-adressen.

Jeg havde den med til fremvisning på mit strikkehold i onsdags. Desværre var jeg uheldig og fik stearin på den, men heldigvis kunne et strygejern og et kaffefiltre fjerne det igen.

Nu er den klar, når efteråret indfinder sig. Forhåbentlig varer det et godt stykke tid endnu. Vi vil gerne have meget mere af den fantastiske sensommer, vi har i øjeblikket.

11 kommentarer:

  1. Fin jakke - godt tidspunkt at få den færdig :-) Og godt den blev reddet.

    SvarSlet
  2. Jeg har kigget på den model rigtig mange gange men været lidt nervøs for om det var den grønne farve eller modellen, der tiltalte mig. Din ser rigtig lækker ud og dejligt at se den i andre nuancer. Den er rykket højere op på listen - tak for det :-)

    SvarSlet
  3. Den ser rigtig dejlig ud, det får mig lige til at kigge på bogen en gang til.

    SvarSlet
  4. Fin version. Og mere min smag i farvevalget! Ser ud til at falde godt omkring skulder/hals.
    Gdt at være klar til efteråret.... men det må gerne vente lidt endnu!

    SvarSlet
  5. Hvor er den skøn, selv farverne på billedet er ret lækre.

    SvarSlet
  6. Hvor ser den dejlig ud, det er sådan en trøje, man bare flytter ind i

    SvarSlet
  7. Den er blevet flot, selvom jeg slet ikke ville ha tippet, det var Kastanje ☺ Den kan slet ikke undgå at blive et efterårshit ☺

    SvarSlet
  8. Den er blevet flot, selvom jeg slet ikke ville ha tippet, det var Kastanje ☺ Den kan slet ikke undgå at blive et efterårshit ☺

    SvarSlet
  9. Havde du problemer med opskriften ? Synes ikke at jeg kan se det glatstrikkede på retsiden ?

    SvarSlet
  10. Nej jeg havde ingen problemer. Det er mest riller på retsiden og det er dem der i striber danner mønsteret.

    SvarSlet