lørdag den 31. december 2016

De faldt i god jord.

Vi har adventspakker her i familien, hvor vi trækker lod om, hvem der skal give hvem. Jeg havde trukket ældste i år.

For et stykke tid siden hæklede jeg et par grydelapper til ældste i en ikke så køn gul farve. De var hæklet med en lomme på bagsiden til at stikke fingrene i, for ikke at brænde dem. 

De fik masser af pluspoint, ja altså lige med undtagelse af farven, så jeg tænkte hun måtte hellere have nogle nye i en farve, som hun synes om. 

Det blev en af hendes pakker i år, og denne gang i lyseblå, og også med lomme på bagsiden, selv om billedet ikke viser det.


Som i kan se på sneen, er det et stykke tid siden billedet er taget.

Lige nu sidder jeg på årets sidste dag, og kan se der stadig er strik, der ikke er vist frem, men det kommer i det nye år. 

I sommers mistede jeg alt på min computer, da harddisken røg fuldstændig, så mit strikkeregnskab går kun tilbage til første juli, men det er nu stadig blevet til en del.

Jeg har brugt 5447 gram. 12 gram mere end jeg har købt, så altså brugt en smule fra lageret. Så lidt så jeg dårligt kan pudse glorien, men det går jo nok. Til gengæld isolerer det jo.

Rigtig godt nytår



6 kommentarer:

  1. De grydelapper er bare den bedste version. Jeg har også lavet til min datter...
    Uha... Sådan noget teknik kan gå i stykker... jeg gemmer på en ekstern harddisk og i Dropbox.... og håber det bedste!
    Mit strikkeregnskab blev en gennemgang af mine Instagrambilleder. Jeg har ikke ført regnskab med garnforbrug. Men det var alligevel en pæn lang liste jeg har fået lavet!
    De bedste ønsker for et godt nyt år med masser af kreative opgaver og udfordringer.
    Godt Nytår.

    SvarSlet
  2. Mine p.c. holder ca 1 år så krascher de.Dette uanset om de har kostet 15000 eller 4000 kr.De fleste antivirusprogrammer har en indstilling således at der bliver lagret automatisk i deres lager i skyen.Den ene p.c. havde jeg glemt at indstille til dette.Jeg fik den dog repareret ,hvor det første var at overføre alt til en ekstern harddisk.Jeg har Norton antivirusprogram.De hjalp mig med at få downloaded de oplagret dokumenter og billeder.Det tog 36 timer at få overført alt fra 4 pc.Indstillingen er dog anderledes end hvad jeg havde gjort på diverse p.c så det tog lang tid at finde de ønskede ting ,men de var bevaret.Idag har jeg som fast rutine at hver den første i måneden overfører jeg alt til en ekstern hardisk.Sletter tidligere måneds overførsel.Jeg overfører det til 2 forskellige eksterne harddiske,da jeg har oplevet at en harddisk pludselig ikke fungerede længere.Prøv at kontakte firmaet for dit antivirusprogram.De kan med det samme se om dine ting er lagret eller ej.Når man har oplevet sådanne uheld så lærer man at ændre rutiner med p.c.Det er teknik så det holder ikke evigt.Jeg har også købt en ekstra holder med flere porte således at den eksterne harddisk var kontinuerligt opkoblet til p.c.Jeg syntes at det var generende med alle de ekstra ledninger,så det har jeg sluttet med.Held og lykke med dette.Du ønskes et godt nytår m.v.h Brit

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Jeg gemmer også på "skyen" nu og har ekstern hardisk. Desværre var det ikke muligt at redde noget - alt blev prøvet og undersøgt. Sådan er det desværre, men af skade bliver man klog. Også godt nytår til dig.

      Slet
  3. Uf - det var da væmmeligt - at miste alt indholdet på harddisken. :( . Jeg har haft en del bøvl med min, men det lykkedes heldigvis at redde indholdet. God ide med adventsgrydelapper, så man ikke brænder fingrene.

    SvarSlet
  4. Hvor ser lapperne dejlige ud. Det er en rigtig god feature med lomme på bagsiden, jeg synes tit at grydelapper glider og bliver svære at holde på. Jeg håber, ældsten blev glaf - farven er da super fin her fra.

    SvarSlet