fredag den 13. juli 2018

Sommer med lidt strik.

Selv om jeg desværre ikke kan strikke så meget mere, ja så sker der da heldigvis også lykkelige begivenheder. 

I maj måned blev vores yngste datter gift, og vores dejlige barnebarn blev døbt. Det var en stor dag, som vi nød i fulde drag. En stille og rolig dag med hyggelige mennesker - lige som de unge havde ønsket. Ja så kan det jo ikke være bedre.

En del af dåbsgaven var af den hjemmelavede slags, som blev startet så snart vi hørte om begivenheden.




Kaninen er hæklet efter en opskrift der har været i bladet Maries Ideer. Jeg kan ikke huske hvilket nummer bladet har, men jeg mener det er fra starten af dette år. 

Trøjen er Wilfreds trøje fra Petite Knit. 

Begge dele er strikket og hæklet i rester fra lageret.

Ellers nyder jeg sommeren, som virkelig er kommet til Danmark i år, og strikker en lille smule på alle de ting, der blev startet op for mere end et år siden, så mon ikke der bliver lidt færdigt en gang i mellem.

Tak til alle, der stadig er tålmodige og følger med herinde og også velkommen til alle de nye, der fortsat kommer til.

3 kommentarer:

  1. Det er da den fineste dåbsgave. Jeg er glad for petiteknits opskrifter, men Wilfreds trøje har jeg endnu ikke strikket. Hvilket garn har du brugt?

    SvarSlet
  2. Jeg har også strikket en del af hendes opskrifter (de er enkle og ligetil). Den er strikket i 2 tråde coast fra garngaragen.

    SvarSlet
  3. Så fin en gave. Jeg strikker også efter PetitKnits opskr som er så fine.

    SvarSlet