fredag den 11. december 2009

Fødselsdag og brunkager


I dag har min mor fødselsdag, så hermed et stort tillykke herfra. Jeg håber du får en god dag. Vi ses.

For nogle dage siden bagte jeg brunkager og her kommer opskriften:

125 g smør
100 g sukker
100 g sirup
1 tsk potaske
2 tsk vand
½ tsk kardemomme
½ tsk ingefær
½ tsk nellike
1½ tsk kanel
25 g hakkede mandler
250 g hvedemel

Fedtstof, sukker og sirup opvarmes til kogepunktet, og gryden tages af varmen. Potasken, udrørt i vandet, kommes i sirupsmassen, som afkøles til den er lunken. De øvrige ingredienser tilsættes, og dejen æltes godt sammen. Dejen trilles i 5 cm tykke pølser, der lægges i køleskab i 1-2 døgn.
Skær kagerne i meget tynde skiver. Bages på øverste rille i 6-7 min. ved 175 grader.

God fornøjelse hvis du får lyst til at prøve.

3 kommentarer:

  1. Et tillykke med din mor.Jeg har også bagt brunekager og vores opskrifter ligner hinanden meget,men min skal ikke opvarmes.
    Kan du have en god weekend

    SvarSlet
  2. What's up everyone, it's my first pay a quicκ ѵisіt at this web site, anԁ рaragraph is really fruitful for me,
    keеp up ρosting theѕе types of articlеs.


    Alsο vіsіt my blog - reputation management

    SvarSlet