tirsdag den 1. december 2015

Fuld fart.

Jeg ved ikke, hvordan i har det, men her går det rigtig stærkt i øjeblikket. Der er fuld fart på juleforbereddelser, arbejde, flytning af datter og svigersøn og meget mere. Det er ikke det kreative i form af strik og hækling, der fylder allermest i øjeblikket, men til gengæld er de fleste julegaver købt og småkagerne er bagt. 

I lørdags fik jeg lavet adventskrans og kalenderlysdekoration. Billederne er fra før de blev tændt.


Sidste år fik jeg denne adventskrans i gave. Det var nok ikke en jeg selv havde købt, men jeg er faktisk blevet ret glad for den. Lige som sidste år har jeg nedtonet det blanke med en rustik gren med lav på, som bare er lagt hen over og bundet fast med lidt snor et par steder. De tre små sølvkugler er bundet fast på grenen så de lige svæver over bordet. Det gode ved denne er at den ikke ændrer udseende I løbet af december (altså bliver tør og kedelig).


Med hensyn til kalenderlyset har jeg også valgt materialer som holder sig pænt hele måneden. Ja altså lige med undtagelse af de 3 grangrene, men de er bare sat løst i, så de er nemme at skifte ud undervejs. Jeg har tilsat et par lys ekstra, hvis vi skulle være så heldige at det går godt med at følge kalenderlyset, ja så kan der jo stadig være lys i dekorationen.




2 kommentarer:

  1. Dejlige juletraditioner, og meget fine ting du har lavet. Heldigvis så løber strikketøjet jo ingen steder, og det er kun jul en gang om året. Heldigvis:-)

    SvarSlet
  2. Hvor er det nogle flotte dekorationer du har lavet, kan godt lide når det er natur man bruger !

    SvarSlet