søndag den 12. februar 2017

Kludestrik.


Jeg fik 3 nøgler Karen Klarbæk bomuldsgarn i adventsgave sidste år. 

I lang tid har jeg hæklet mine klude, men jeg fik lyst til at bruge strikkepindene i stedet. 

De er strikket som en dominofirkant, og så har jeg valgt at lave lænkekant i siderne, som jeg synes holder godt på faconen. 

De første 3 blev stribede med små striber, og den sidste startede jeg med den mørke farve og fortsatte til der ikke var mere garn. Det samme gjorde jeg med den næste farve. På den måde blev der kun en lille rest af den sidste farve. 


6 kommentarer:

  1. Fine klude og dejlig udnyttelse af garnet. Dine to sidste projekter er da også bare flotte. Nederdelen fra Louise Harden kender jeg jo, og den stribede sag kunne jeg godt tænke mig at lære at kande:-)

    SvarSlet
  2. Dejligt med små projekter ind imellem - de er fine og en god effekt med dominostrikken. Og så er det bare skønt at få brugt lidt rester :-)
    Din stribede trøje er blevet fin - godt du sprang udtagninger over!

    SvarSlet
  3. Fine versioner af klude. Jeg holder mig til at strikke... hækling giver for mange myoser!

    SvarSlet
  4. Sikken god ide, den vil jeg da tage til mig, meget flottere end bare at strikke almindelige striber, hvor mange masker starter du med?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg mener det er 115 m. God fornøjelse

      Slet
    2. Tak for svar, det vil jeg da prøve.

      Slet