fredag den 26. maj 2017

Rigtig hurtigt.

Tiden løber af sted i øjeblikket, men det er ikke fordi jeg ikke strikker, at der ikke kommer indlæg her, ja faktisk tværtimod. Jeg er på uddannelse i øjeblikket med arbejdet som dagplejer. Det betyder helt andre vaner og rutiner, så det er ikke computeren der er brugt mest tid på. 

Nu er det sådan at jeg lærer bedst med strikketøjet i hænderne, så den første uge, som var meget teoretisk, blev til en del masker gennem hænderne. Jeg fik strikket denne Ankers Trøje fra Petiteknit.

Trøjen er strikket i to tråde. Jeg havde valgt en kedelig brun uld fra lageret, som efter flere forskellige forsøg blev sat sammen med en mørk grå silkemohair. Resultatet er jeg blevet rigtig godt tilfreds med og fornemmelsen af at få brugt det kedelige brune garn er helt i top.


5 kommentarer:

  1. Den er rigtig flot, jeg får også mest ud af, at lytte hvis jeg har et strikketøj i hænderne. Det er lige som børn der lytter bedst, hvis de må ligge og bevæge dem, når vi læser historie for dem.

    SvarSlet
  2. Brun bliver aldrig en farve hos mig! Men din Ankers trøje har fået et fint spil med de to nuancer.
    Jeg er også glade for at have noget i hænderne, når der skal lyttes. Blev uddannet den gang alle strikkede hønsestrik og islændere!

    SvarSlet
  3. Dejligt at få brugt lidt af lageret, og kan slet ikke se noget kedeligt brunt i den fine trøje, den er rigtig sød.

    SvarSlet
  4. Ja, det bliver man altså glad for - at få brugt noget lagergarn - især hvis man synes det er kedeligt ;-) Og resultatet er bestemt ikke kedeligt :-)

    SvarSlet
  5. Smuk trøje og i mine øjne heller ikke spor kedelig. Jeg kender helt følelsen af at skulle have noget i hænderne, når jeg skal lytte, og derfor er det bare med i den situation at have det rigtige strikketøj:-)

    SvarSlet