mandag den 13. maj 2013

To fluer med et smæk.

Jeg var jo på garnrov i fredags, men da vi for et par måneder begyndte at snakke om at tage turen til Ålborg, synes jeg det trods alt var en lidt lang tur "bare" for det. 

Vi blev enige om at kombinere det med et par overnatninger på et hotel i Ålborg, så vi tog af sted torsdag morgen. 

Ved Lillebælt indtog vi den medbragte morgenmad inden turen gik til højre mod nord.
                                 

Dette var udsigten fra vores hotelværelse. Ikke ringe.


I disse tider bliver der bygget rigtig meget rundt omkring i de danske havne. Ikke alt er lige pænt, men dette UTZON byggeri ser nu ganske godt ud.


Lidt længere henne lå flere bygninger med kollegie-lejligheder, og flere var på vej. Jeg ved ikke hvad de koster at bo i, men jeg har da svært ved at tro, at ret mange unge på SU har råd til at bo på den beliggenhed, men de kan jo også sagtens være forældre-betalte eller på anden måde finanseret.


Og til sidst måske nok det Ålborg har været bedst kendt for gennem årene.




1 kommentar:

  1. Dejlige billeder fra havnen i Aalborg. Lidt øst for Utzons byggeri, ligger et stort hvidt hus i to afdelinger med glasbroer imellem; det er min arbejdsplads - fantastisk udsigt vi har, men desværre ikke så meget tid at nyde den i
    Dejligt, I nød turen

    SvarSlet