fredag den 20. november 2015

Hvordan vi ind i mellem må lave en ommer.

Jeg har forsøgt mig med at hækle karklude. Synes selv de er rigtig flotte.


Nu har jeg også afprøvet dem, og det var noget af en skuffelse. 

Jeg kan lige tilføje, at jeg tidligere har strikket nogle, som jeg er ret glad for. 

Men de hæklede duer bare slet ikke for mig. De bliver for tætte og faste, så de er for hårde at vride op. Det er muligt, jeg er den eneste, der synes det, men jeg er ikke i tvivl om, at de næste jeg skal lave bliver strikket. 

Nu må jeg så til at studere spændende mønstre til dem.

7 kommentarer:

  1. Jeg har det som dig, jeg kan heller ikke vride en hæklet karklud op. Så mine er også strikket

    SvarSlet
  2. Bittamis Design for strikkelystne, gruppe på facebook. Der er mange smukke mønstre at hente, når man er blevet medlem.
    Jeg har ikke prøvet at hækle klude, da jeg netop tænkte at de ville blive hårde.

    SvarSlet
  3. Brug dem som mund servietter. Så er de ikke hæklet forgæves.

    SvarSlet
  4. Jeg har mange hæklede klude, men jeg bruger stangmasker, og så bliver de absolut lige så gode som de strikkede.

    Jeg kan ellers rigtig godt lide dit mønster, - de ser så tjekkede ud. Men jeg kan godt se, at de er meget tætte.

    SvarSlet
  5. Helt enig - de strikkede er bedst til karklude. Men jeg laver de hæklede som som håndklæder ;0)

    SvarSlet
  6. De er ellers flotte, de må kunne bruges til noget andet

    SvarSlet
  7. Det er da ellers ærgerligt - men så er du da afklaret på den front ;-) Held og lykke med din Julerose :-)

    SvarSlet