lørdag den 29. oktober 2016

Kedeligt strik.

Noget strik er kedeligt at strikke, men ind i mellem er det bare det, der er bedst i brug.


Jeg har strikket disse to hals-rør i merinould. Der er slået 130 masker op på pind nr 3, og strikket ret til, der var brugt et nøgle garn pr. stk. 

Garnet er tusindfryds englegarn, som jeg købte, da jeg besøgte Rasmilla i min efterårsferie.


Så tænker du måske, hvorfor strikke sådan nogle kedelige hals-rør, når man nu kan strikke i så mange forskellige lækre mønstre? 
Men det er fordi de skal bruges, når racercyklen skal motioneres, og her gælder det jo, at det skal varme godt, men fylde så lidt som overhovedet muligt.



7 kommentarer:

  1. Du har fuldstændig ret. Det er ikke altid det sjove strik man har lyst til at bruge efterfølgende. Dine halstør skal nok komme frem her i vinter, de spår jo en kold en af slagsen .

    SvarSlet
  2. Ja, når målet er helt skarpt defineret, så er det bare med at spidse pindene og strikke derud af. Og der er jo dejligt at tage det på og i brug....
    Respekt for arbejdet med sort, tynd garn....

    SvarSlet
  3. Det er jo dejligt, når det man strikker, skal bruges.

    SvarSlet
  4. Det er da ikke kedeligt når det bliver brugt og har en funktion. Synes de ser dejlige ud.
    Det er jo også perfekte gaver - man kan lave lidt strukturmønster eller bare have det ligefrem. Det sjove er jo at det er det som er lige frem der som regel bliver brugt mest.. Sådan er det nu hos mig :-)

    SvarSlet
  5. De er ikke så sjove at strikke, men de er helt sikkert dejlige at bruge i kulden

    SvarSlet
  6. De er da bare så fine og praktiske til sådan en tur på cyklen :-)
    Rigtig god uhyggelig Halloween:-)

    SvarSlet
  7. Jamen sådan er det jo - de er praktiske og varme og de kan jo trods alt strikkes til fjernsynet :-) Hvor er det et flot Århus du har strikket - heller ikke et af dem, jeg umiddelbart er faldet for, men kan sagtens forstå hvordan den ene stribe tager den næste :-)

    SvarSlet