lørdag den 15. oktober 2016

Udpakning, indendørshygge og lidt strik til sidst.

Jeg tuller stille rundt, og får pakket ud efter en uges ferie i sommerhus i Faxe Ladeplads. Ikke et område vi har været i før, så meget nyt er set. 

Vejret viste sig ikke fra sin bedste side. Vi fik en del regn og meget blæst, men det ødelagde nu ikke noget af vores ferie, selvom det var hundekoldt.

Den første weekend havde vi besøg af pigerne og deres kærester. Dejligt at være samlet alle. 


Den ene dag besøgte vi Faxe Kalkgruber. Et flot syn, som skulle være endnu flottere i solskin.

Om søndagen kørte vi en tur til Stevns Klint.


Bagefter kørte vi til Gisselfeld Kloster, for at se paradehuset. Vi kiggede også lidt nærmere på hestestalden.


Så ved man da, hvor man har ham.





I løbet af ugen besøgte vi Den Blå Planet i København og selvfølgelig også Rasmilla (garnbutik), da vi alligevel var på de kanter. Lille men hyggelig butik.


Stevnsfortet, som nok ikke var noget jeg havde på min liste, men jeg må indrømme at det var faktisk ret interessant. Dette er vandvejen ud af den underjordiske del af fortet.


Roskilde Domkirke


Man kan jo ikke besøge Roskilde uden også at besøge Louise Harden (strikdesigner). Absolut et dejligt sted.

Til allersidst kan jeg vise lidt færdig strik. Tørklædet Ribe fra Susie Haumanns bog Urban. Det er strikket i Blackhill uld/silke fra Garnudsalg, samt silkemohair fra Isager.





7 kommentarer:

  1. Så tak! Din Ribe er vel nok flot. Sikke en dejlig tur I har været på. Jeg skal helt klart købe bogen, hvori mønstret til Ribe er. Jeg ved lige hvilket garn jeg skal have brugt. God weekend.

    SvarSlet
  2. Tak for turen. Så meget I har oplevet. Faxe kalkgruber kunne jeg tænke mig at se. Det må være storslået.
    De andre steder er altid god for et gensyn. Man kan jo ikke huske alle detaljerne.
    Smukt sjal. Klar til at lune i det blæsende efterårvejr.

    SvarSlet
  3. Dejligt med en lille rundtur i et område, hvor jeg faktisk aldrig har været (jo i KBH, selvfølgelig...). Der ser både smukt og spændende ud.

    SvarSlet
  4. Sikke en dejlig masse oplevelser - godt I ikke lod jer slå ud af vejret:-)
    Flot flot sjal, jeg må vist investere i den bog :-)

    SvarSlet
  5. Tak for de flotte billeder. Sikke en dejlig tur I har haft. Dit nye sjal ser da rigtig lækkert ud - skal da lige fine ud af den bog :-)

    SvarSlet
  6. Sikke en dejlig ferie ☺ jeg er spændt på hvad du fik købt de respektive steder. Skønt Ribe du har fået strikket ☺

    SvarSlet
  7. Sikke en dejlig ferie ☺ jeg er spændt på hvad du fik købt de respektive steder. Skønt Ribe du har fået strikket ☺

    SvarSlet