søndag den 14. august 2011

Godt husene er hule.

Regnen siler ned, og det har snart stået på i mange timer. Heldigvis ligger huset forholdsvis højt, så det med oversvømmelse skulle ikke blive et problem på disse kanter.

Det var dejligt regnen først begyndte over middag, for det gjorde at vi kunne bruge formiddagen i haven. Lidt hæk og andre ting blev klippet, så traileren blev fyldt med affald, som blev afleveret på genbrugspladsen. Nogle synes måske det er lidt sent at klippe hæk, men da mandens ryg er dårlig må vi tage det i meget små etaper i de perioder, hvor helbreddet er nogenlunde, og når vi venter til nu, kan vi nøjes med at klippe hækken en gang om året.

Sidst på eftermiddagen fik jeg lyst til at bage lidt, og for et par dage siden faldt jeg over denne opskrift på "sprøde rugbrøds-småkager" i et gammelt blad, så hvorfor ikke afprøve den.

De faldt i god jord her i familen, så nu deler jeg med jer.

140 stk. (jeg fik vist ca. 115 stk.)

200 g ymerdrys
200 g mel
100 g havregryn
200 g sukker
1 tsk kanel
2 tsk natron
3 æg
200 g smeltet smør

Bland ymerdrys, mel, havregryn, sukker, kanel og natron og rør æg og smeltet smør i. Sæt dejen i små toppe på en bageplade med bagepapir og bag dem ved 200 grader i 12 min. Lad kagerne afkøle på pladen og opbevar dem i en kagedåse, så de bevarer sprødheden.

God fornøjelse.

2 kommentarer:

  1. Regnen siler også her. Det er utroligt med alt det vand.
    Så er det godt, at man kan bage lidt for at holde humøret oppe:)

    SvarSlet
  2. De ser lækre ud, de rugbrødssmåkager :o)

    SvarSlet