søndag den 8. januar 2012

Måske er det mig.

Det er ikke nemt at fotografere sådan et halsrør, og så på en dag, hvor det stort set ikke blev rigtig lyst. Jeg har dog forsøgt alligevel.  Skal dog lige sige at begge billeder er det samme halsrør, og det er farven på det nederste billede, der er den korrekte.


 Det er et mønster på dobbelt halsrør med snoninger fra Tante Grøn, og det er strikket i deres eget garn L-uld. I følge opskriften skal der strikkes 10 mønstre på pind 10. Jeg synes dog det var rigeligt i størrelsen efter 9 mønstre, så jeg skyndte mig at stoppe der, lukke af og sy sammen. Det viste sig dog at det også var lige stort nok, så jeg pillede syningen op igen og trævlede et mønster op. Nu passer det perfekt.
Måske passer min strikkefasthed ikke, men der stod ikke noget om strikkefasthed i opskriften, så jeg kløede jo bare på, men pyt for det endelige resultat blev lige som det skulle være.


Fakta:
Design: Dobbelt hals-rør med snoninger.
Garn: L-uld fra Tante Grøn i Odense (100 % uld)

Løbelængde: 100 g = ca 125 m

Anvendt i gram: 330 g
Anvendt i meter: 412,5 m
Gram i alt i år: 330 g
Meter i alt i år: 412,5
Farve: 6330 mørk brun.

Pinde: Nr. 10
Bemærkninger: Jeg har ikke tidligere strikket et halsrør, så jeg måtte lige tilpasse længden, så den passer mig.

2 kommentarer:

  1. uha de halsrør er bare ikke til at undvære, flot brun farve du har valgt

    SvarSlet