lørdag den 23. februar 2013

Det gik bare derudad, men.....

Jeg blev inspireret af Liselotte til at strikke denne trøje fra isager. Jeg havde hverken opskrift eller garn liggende, der kunne bruges. Det var dog ikke noget problem. Liselotte havde jo skrevet hvad hun havde brugt af garn, så det var hurtigt bestilt i verdensfirmaet, så skulle jeg have fat i bogen, som heller ikke var noget problem. 


Strikkeprøven var fin, så det var bare at gå i gang. Ærmerne er strikket op til ærmegab, og ser ud til at passe fint i størrelsen til mine arme. Men ryg og forstykker ser til gengæld lidt små ud. Det viste sig at strikkefastheden er en anden i virkeligheden end på strikkeprøven. Faktisk mangler jeg 1-1½ cm for hver 10 cm i bredden. Det bliver jo til en del hele vejen rundt. Egentlig synes jeg at strikken er rigtig fin, og jeg tænker ikke at den har godt af at komme på større pinde. Nu er den trævlet op, og jeg prøver med den store størrelse, så håber jeg det passer bedre til mig. Ærmerne er kun i en størrelse, så dem slipper jeg for at trævle op. Jeg prøver igen.

7 kommentarer:

  1. Det er altid ærgerligt at skulle trævle op, og det er da lidt mystisk, at strikkefastheden kun passer i prøven.
    Forhåbentlig finder du den helt rigtige størrelse, for det er en rigtig dejlig cardigan

    SvarSlet
  2. Ærgerligt, men hellere starte forfra og få en trøje der passer.
    God lørdag :)

    SvarSlet
  3. Øv hvor ærgeligt, utroligt at det kan snyde sådan, men så må du jo på den igen.

    SvarSlet
  4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  5. amstrik sagde ...
    Den er også bare super flot... Der ligger garn til den model på mit lager og bare venter på at der bliver plads på mine pinde. Hvad er det for en farve du strikker i ? den ser fin ud.

    23/2/13 14:29

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kunne være du har for få pinde ;)
      det er blackhill højlandsuld i farven troldhassel og blackhill alpaca SFN23

      Slet
    2. Hi hi ja det kan jo godt være det er det der er ......

      Slet