torsdag den 27. april 2017

Plads til strikketøjet.

En tur i stof og stil resulterede i, at der også blev indkøbt lidt garn. 

Jeg faldt for cotton tubemix, der var brugt til en hæklet taske. Jeg købte opskriften med, hvad jeg egentlig ikke havde behøvet, for det var lige ud af landevejen, altså lige bortset fra at hæklefastheden slet ikke passede. 
Jeg havde købt en hæklenål str 10, og så viste det sig at jeg skulle bruge en, der var større for at få hæklefastheden til at passe. 

Men i stedet valgte jeg at hækle et par omgange mere på bunden inden jeg fortsatte op af siden. Højden blev for lang til mine korte ben, så jeg stoppede før, så jeg synes den passede til mig. Læderremmene satte jeg fast med postskruer inden jeg syede foret i. 

Jeg er blevet rigtig glad for den, og den passer perfekt til, når strikketøjet skal med på tur.



En lille rest af læderremmen blev omsat til en lille nøglering.

5 kommentarer:

  1. Wow, hvor er det flot!!!!!
    Hvad er postskruer?

    SvarSlet
  2. Hvor er den fin, jeg vil som forrige spørge: "Hvad er postskruer?" dem tror keg godt jeg kunne bruge, så vel som strikketasken :-)

    SvarSlet
  3. Det er lidt lige som en bolt og møtrik, men ligner 2 skruer, der skrues sammen. I kan se et billede af dem på www.laederiet.dk under pynt og nitter.

    SvarSlet
  4. Nå, det var forklaringen... jeg undrede mig også!
    Flot taske til alt det uundværlige...strik!

    SvarSlet
  5. Virkelig lækker taske - jeg vil kalde den super cool ;-) Jeg ved ikke, hvad postskruer er, men det virker som noget, der er nemt at bruge? Det ser virkelig godt ud med læderremme til den grove hækling :-)

    SvarSlet